söndag, januari 18, 2009

Trevlig söndag...


En ny variant av ketchup flaska, ketchupen är alldeles för röd eller rödare än jag har upplevt den förr. Vi hade en diskussion om den igår. Ibland ser saker annorlunda ut utan att det går att beskriva varför. Men syrran hade en bra förklaring.


En jag blickar ut över tågen, Åsa och jag tog en promenad igår till Kvantum. Penny var med och fick vänta utanför. Thomas var där så jag pratade lite med honom, han skulle hälsa på Penny.

När jag kom ut stod han med henne i kopplet och hon såg ut att skämmans varvat med att vara glad. Då är det nån ärthjärna med två hundar varav den ena är en Newfoundland som kastat sig mot Penny, det är bara det att det var en cykel emellan och den som höll i Newfoundlanden och Penny, men killen brydde sig uppenbarligen inte att Penny fick en cykel på sig, en kvinna som stod brevid förklarade hur det hade gått till.

Hon var riktigt arg, hans hundar hade skällt mot min hund, Penny hon satt och brydde sig inte ett dugg. Varpå Newfoundlanden i ett sånt där utdragbart koppel ändå kastar sig mot Penny. Just då kom Thomas ut och hjälpte Penny, räddaren i nöden. Trots att vittnet reagerat att Penny är en schäfer så var hon på väg fram att ta loss henne, och det är inte vanligt att vanliga går fram till en schäfer hursom helst. Gissa om jag tackar att såna som hon finns!


Åsa med ryggan på fylld med mat. Jag käkade med dom igår och tyckte att det smakade salvia alltså den färska kryddan som hon köpte. Men hon hade inte ens använt den

Tågspåren på väg till stationen, bara välja och vraka ett som passar. Men hit ska jag gå sen när det är fina färger på himlen knäppa kort.


Min mat idag, vaniljglass med krossad choklad...

Jag ser att jag har skrivit som en kratta, fattar inte själv hur jag har tänkt men kul har jag! Nu är det God Natt och sov gott!

Vad kommer att komma ut av denna soppa med Liza Marklund

Jag är inte insatt men ska läsa igenom det hela...

1 kommentar:

alvan sa...

Jag blir också kluven på det här med Marklund. Har inte heller hunnit sätta mig in till 100% eller ens 50%! Men min första tanke var att jag nog höll på Marklund. Den där Antonsson verkade för övrigt inte vara någon trevlig kvinna. Jag vet inte.. men jag kände mig först övertygad att detta var fel!
Men så ser jag på tv och där sitter de alla och pratar som att det är helt klart att Marklund har skapat helt fel historia. Att Antonsson har helt rätt i allt hon sagt. Och jag tänker, är det så?

Känner mig inte säker, men som sagt är för dåligt insatt. Men om det nu är så att Marklund sitter med en riktig sanning så är det ju för jävligt. Ännu mer för jävligt än det motsatta anser jag.

Nåja det lär väl visa sig med tiden hur det egentligen ligger till!