tisdag, januari 20, 2009

Godnatt för detta dygn!

Idag ska jag testa en sak, jag ska föröska länka min blogg till Alvans blogg. Jag har ingen aning om hur det kommer att se ut eller hur det kommer att bli. Men jag vill verkligen pröva.

Idag var jag och läste lite i hennes blog och det står så intressanta saker där, iallafall för mig. Nu ska även jag komma igång med den boklänk som hon har på sin sida.

Jag få se om min blogg blir sprängd i tusen bitar i natt ;-) eller om det händer nåt annat. Men jag tänkte på en sak som jag läste där och det var just detta med att blogga, blogga och blogga. Men faktiskt så är det sä förbaskat skönt att få skriva en hel mening utan att bli feltolkad, kritiserad för det jag tycker, att jag säger fel saker. För i min blogg gör jag ju exakt som jag vill, och visst blir det säkert felstavat, fel val av ord och en massa skit hit och dit. Men det är verkligen skönt att skriva.

Idag har jag jobbat, en väldigt pyskotisk människa. Det gäller att hålla skallen och magen kall och sig själv lugn. Människan hade det så jobbigt, röster och syner, påståenden och påtryckningar. Är det något som är min grej så är det just Schizofreni och psykoser. Helt otroligt att iakta deras beteende i den värld om jag aldrig ser hör svar på frågor jag aldrig får höra. Men fy fan va jobbigt de har det, lyckan att se en psykotisk slappna av och somna, det jobbiga att se att vid varje lugnt andetag så speedar de upp igen, att stänga ögonen är nästintill förenat med det värsta som kan hända.
Förutom det var det trevligt att jobba, en dag ska jag skriva om hur en dag kan vara där alltifrån mitt första besök och då menar jag den underbara personalen...

Så, Penny fick hänga med syrrans man till hans jobb och det hade gått bra till en början men sen kom mammagrisen fram och hon hade uppenbarligen ylat och ville inte alls vara kvar. Men va skönt det var att hon ändå fick hänga med och att de provade. En schäfer är ändå en enmanshund.

I morgon är jag ledig, då blir det lite pul och strul med det ena och det andra och att jag hoppas jag får tid att sitta vid datorn och göra det jag måste och även fylla i lästa böcker, vill läsa böcker etc. etc.

Nu nattinatt!!

En låt ska jag nog bjuda på och det blir Diana Ross

1 kommentar:

alvan sa...

Hej! Nämen är man omnämnd! :-) tack för de fina orden, kul att du kan finna något nöje i mina ord.
Även fast jag mest babblar utan hejd och som du säger helt utan att låta sig avbrytas. ;)

Vad menar du med länka.. är det nåt som blir knas... förstod inte vad du menade riktigt för om jag fattat det rätt så var det nåt som blev tok? Eller?

Visst är det grymt intressant med psykiska sjukdomar. det är fascinerande och såklart som du säger jobbigt med man måste hålla skallen på skaft och magen kall. Men jag är lite av en fegis, så jag undrar om jag skulle våga arbeta med väldigt sjuka människor.
I och för sig är jag lugn så kanske. Men det vore hemskt intressant att prova på. Det är fascinerande och vilken kamp de har.

Stor kram på dig, har inte tid mer. Jag ska blogga! *hihi*