onsdag, januari 21, 2009

Godnatt för detta dygn!



Vet inte om bilden på denna spindel är så bra, men jag vet att jag ville att bilden skulle bli bra. =)

En solnedgång för längesen med en vän, så skönt, så tidigt på våren så många tankar och längtan, den som alltid kommer på våren...nu är vi snart där igen...våren, havet och längtan.



Familjens katter, Tiger och Birgan, de som vi hade förr, de som fick bo kvar i huset jag sålde.



Idag blev det en lång skön promenad och ett långt skönt samtal med en vän. Hälsade på mamma och pappa som bor i syrrans lägenhetet eftersom hon är ute på jobb. Sandra kom dit och Emil blev så glad. Han är en helt underbar unge, han har en robothund som heter Clifford Lindberg, snart ska robothunden få en tjej som heter Melinda och de ska få tre hundvalpar som ska bli grå i färgen. Ja, Clifford blev trött så Emil tog med sig honom in i sitt rum och läste ur en bok för honom. Tänk att ungar verkligen är underbara, jag blir så rörd är han sitter där och läser för sin robothund Clifford.

Mamma berättade att hon varit barnvakt åt min Sandra när hon var liten, mormor hade då köpt fina bokmärken till Sandra, stora fina änglar med glitter på, Sandra ville ha de med till dagis och visa dom, men det hade inte gått. Efter ett tag hade de ringt efter Sandras mormor för de andra ungarna hade varit dum mot Sandra och hennes bokmärken. Det har hänt nån mer gång att hon blivit utsatt, hon har alltid varit liten, go och alltid väldigt glad och social. På ett dagis var det en tjej som var i samma ålder dvs. 3 år och personalen hade problem för den tjejen var verkligen dum mot min Sandra, och personalen sa att det berodde på att Sandra var en nykomling som fick mycket positiv uppmärksamhet både från andra barn och de vuxna. Fick hon beröm för att hon var fin i håret, blev det fel, sa de nåt om några nya kläder blev det fel. Gjorde hon nåt bra så blev det fel...

Ja, det var iallafall kul att träffa mamma och pappa en stund idag.

Nu måste jag sova...

Living after midnight

Inga kommentarer: